rss


8 ciekawostek na temat zdrowego stylu życia 

1.Chociaż wielu osobom wydaje się, że przetrenowanie wynika jedynie z prowadzenia bardzo intensywnych treningów, to w rzeczywistości bardzo istotny wpływ na możliwość wystąpienia tego zjawiska ma sposób odżywiania. Niedostateczna podaż energii, zbyt niskie spożycie białka, witamin i składników mineralnych takich jak potas upośledza przebieg procesów regeneracyjnych i zwiększa ryzyko przetrenowania.

2.Osoby spożywające posiłki w pośpiechu zazwyczaj charakteryzują się wyższym BMI i wyższym poziomem tkanki tłuszczowej. Wynika to z tego, że pośpiech przy jedzeniu sprzyja nadmiernej konsumpcji pokarmu, organizm bowiem nie nadąża z przekazywaniem i odbieraniem sygnałów dotyczących uczucia sytości, stąd też często uczucie przejedzenia pojawia się dopiero kilka – kilkanaście minut po zakończeniu konsumpcji. Warto więc „zwolnić”.

3.Chociaż regularne spożywanie niektórych napojów gazowanych faktycznie może niekorzystnie wpływać na sylwetkę, to winne są nie tyle bąbelki, co składniki takie jak cukier stołowy, glukoza czy syrop glukozowo-fruktozowy. Dwutlenek węgla zawartych w tych napojach w żaden sposób nie wpływa negatywnie na masę ciała, a gazowana woda mineralna może być elementem zdrowej, zbilansowanej diety odchudzającej.

4.Często osoby borykające się z nagłymi napadami ochoty na słodycze potrzebują nie tylko pomocy dietetyka, ale również psychologa. Okazuje się, że za ten stan odpowiadają głównie emocje, a umiejętność radzenia sobie z nimi koreluje z umiejętnością kontroli apetytu. Kluczowe znaczenie ma tutaj zdolność do niwelowania negatywnych skutków stresu, poprzez odpowiednie treningi i zastosowanie technik relaksacyjnych.

5.Regularna aktywność fizyczna korzystnie wpływa na układ nerwowy znosząc stres i napięcie, a także – ograniczając problem bezsenności, z którym ze względu na stresujący tryb życia boryka się spora część osób. Trening fizyczny optymalizuje produkcję melatoniny – ważnego „hormonu snu” sprzedawanego z resztą aptekach jako środek wspomagający zasypianie.

6.Gwałtowne zmniejszenie ilości spożywanego pokarmu powoduje spadek masy ciała, ale wynika on głownie ze strat tkanki mięśniowej, glikogenu i ubytku zmagazynowanej w ustroju, poza tym zazwyczaj po zakończeniu takiego eksperymentu pojawia się wilczy apetyt, nad którym trudno zapanować. Efekt? Dodatkowe kilogramy i wielkie rozczarowanie.

7.Osoby nie zaspakajające swojego dziennego zapotrzebowania na magnez mają większą skłonność do depresji. Co więcej, osoby z depresją po suplementacji magnezem często notują poprawę. Jest to ważna informacja dla wszystkich borykających się z zimową zniżką nastroju.

8.Wiele osób problemy z nadmiarem tkanki tłuszczowej tłumaczy genetyką. Choć faktycznie geny mogą mieć spory wpływ na nasz predyspozycje do tycia, to jednak obranie właściwych metod (dieta i trening) pozwala przeskoczyć wrodzone uwarunkowania i osiągnąć wymarzoną sylwetkę.





Źródło: 8 ciekawostek na temat zdrowego stylu życia Chociaż wielu osobom wydaje się, że przetrenowanie wynika jedynie z prowadzenia bardzo intensywnych treningów, to w rzeczywistości bardzo istotny wpływ na możliwość wystąpienia tego zjawiska ma sposób odżywian

Zobacz więcej

Wszystko jasne...
11 ( 22 )
2019-07-25 17:32:34 przez fitgirl Skomentuj (0) Dodaj do ulubionych Podobne
Liczy się wnętrze...
41 ( 42 )
2019-07-25 17:32:32 przez fitgirl Skomentuj (0) Dodaj do ulubionych Podobne


Trzeba sobie jakoś radzić...
18 ( 21 )
2019-07-25 17:32:29 przez fitgirl Skomentuj (0) Dodaj do ulubionych Podobne
Już jest Twoja...
30 ( 37 )
2019-07-25 17:32:27 przez fitgirl Skomentuj (0) Dodaj do ulubionych Podobne








Najnowsze z insta @motywujemy24




Motywujemy24.pl - Facebook
Administracja serwisu nie ponosi odpowiedzialności za materiały dodawane przez użytkowników, którzy podczas rejestracji zaakceptowali regulamin serwisu. Jeśli uważasz, że materiał znajdujący się w naszym serwisie łamie prawo, bądź narusza zasady, możesz zgłosić ten fakt to administracji serwisu
Momencik, trwa przetwarzanie danych ... Momencik, trwa przetwarzanie danych